26 Kasım 2008 Çarşamba

Cass10 De Souza Soares Lincoln



Bu sezon Galatasaray'da izlemesi en zevk veren oyuncu geçen sezon iyi dinlenmiş olmalı aşırı dinç...

Nerelerdeydin L1nc0ln diye soruyor herkes..

Bu sezon şampiyonlar ligi elemesinin 2.maçı hariç takıma neredeyse her maçta katkı yaptı.Ligde 6 gol 6 asist ile ilerliyor.

Yürüyedur Lincoln

Karl-Heinz Feldkamp





Geri dönmüş.....

Teknik Danışman olarak.....

Hikaye tabii ki de teknik danışman falan değil bildiğin teknik direktör olacaktır..Michael Skibbe zaten Adnan Sezgin'in kuklası olmuştu şimdi bir de Kalli belası geri döndü.Torunlarıyla oynama yaşı gelmesine rağmen buralara gelip bizi yaşlandırıcak.Ne istiyorsun bizden Kalli...

Yukardaki iki resim arasındaki 7 farkı bulun desem şapka ve kıyafet dışında fark görüyor musunuz?


Kahvemi Bitirdim Geri Döndüm






3 Aylık kısa bir süre kahve molası vermiştim.Artık kaldığım yerden devam etmenin zamanı geldi elimde yaklaşık 15-20 postluk malzeme var..Bunları değerlendirmem lazım..






27 Ağustos 2008 Çarşamba

Yönetim 9'u Nonda'ya Ver



Galatasaray'da Hakan Şükür'ün ayrılmasından sonra 9 numaralı forma boşta kaldı..Bu forma birine verilmeli mi yoksa müzeye mi kaldırılmalı tartışıldı,bence verilmeli ama Nonda'ya verilmeli.Bu takımda kişiliğiyle,futboluyla o formayı hak eden adam Nonda'dır..20 numara bana yabancı bir numara gibi geliyor verin 9'u forvet olduğunun farkına varsın adam...

Bu arada numaralardan girdiysek belirtmek gerek Uğur Uçar 3 numarayı kariyerinin sonuna kadar giymeli aynı Bülent gibi..

Mehmet Topal'ın 14'ü giyme sebebi Patrick Vieria'ya olan hayranlığıdır ciddi anlamda oyun stilleride benziyor..

Sabri 55'i Samsun'lu olduğu için Servet 76'yı Iğdır'lı olduğu için giyiyor..

Cassio Lincoln artık 10 numara'nın hakkını versin..

Kewell 19'u Leeds United günlerinden bir forma numarası olduğu için giyiyor...

Ümit Karan 99'u zamanında Hakan Şükür 9 numarasını elinden aldığı için giyiyor..

Galatasaray'ın forma numarası hikayeleri böyle hee unutmadan yeni transfer Baros büyük ihtimal 15 giyicek onun da milli takımdaki numarası bu adam milli takımda coştuğu için iyi bir tercih...

26 Ağustos 2008 Salı

Saygı Duruşu....

24 Ağustos 2008 gecesi Antalyaspor-Beşiktaş maçıyla birlikte İnter-Roma maçı başladı NtvSpor'da iki maçta da saygı duruşu yapıldı.Biri Hasan Doğan için biri yakın zamanda ölen Roma başkanı için..

İki saygı duruşu arasında çok büyük farklar vardı elbette ama en büyük fark herkesin tahmin edebileceği gibi o saygı duruşu sırasında çıt çıkmazken,Antalya'da Beşiktaş'a küfür ediliyordu..Bu maçlardan 1 saat sonra Santiago Barnebeu'da Real Madrid-Valencia maçı başladı ne tesadüf ki bu maçta da saygı duruşu vardı..Ve beklediğim gibi koca stadda hiç ses çıkmadı....

Umarım anlatmak istediğim anlaşılmıştır oralardan sadece futbol olarak değil kültür olarak ne kadar uzak olduğumuz farkedilmiştir.

Milan Baros Galatasaray'da


Galatasaray'ın aylardır aradığı forvet dün gece saat 2 civarı bulundu.Benim hatırladığım transferler içinde en geç açıklanan bir Bouzid vardı gece 12 gibi açıklanmıştı onun dışında gece yarısından sonra açıklanan transfer hatırlamıyorum.

Tam uyumaya hazırlanırken son kez forumlara bakıp transferin ne alemde olduğuna bakmak istedim.Baktım bir gelişme yoktu sonra bir refresh çektim ve iki forumda aynı anda gstv altyazısı söylendi gstv canlı yayına başladı ve Milan Baros 3 yıllığına Galatasaraylı oldu.Bu transfer için kişisel görüşüm gerçekten harkulade yapılmış bir transferdir herkes pivot santrafor isterken ben yerden etkili birilerini istiyordum çünkü gerçekten bıktım artık Galatasaray'ın top şişirme hastalığından keyif vermiyor ve başarının sırrı artık yerden oynamaktan geçiyor.Pivot forvet olmadan başarı olmazmış diyenlere Manchester pivot forvetle oynadı o yüzden Şampiyonlar Ligi kupasını aldı di mi demekten dilimde tüy bitti başarının anahtarı artık yerden oynamak bunu çok iyi yapacak oyuncularımız var artık top şişirmek bana göre arda,kewell,lincoln gibi adamları kullanamamaktır.

Baros kişisel olarak hayranı olduğum bir adam hızlı,zeki bir forvet.Euro 2008'de eğer Türkiye-Çek Cumhuriyeti maçında bir şekilde oynasaydı kazanmamız bir hayaldi ve belki de 5'lik olup geri dönmüştük o derece de tırsarım yani rakip takımlardan birine gelseydi en çekindiğim adam olurdu kesinlikle..

Galatasaray için güzel günler yakın eminim yarın Steau maçından Galatasaray anlının akıyla çıkacak ve Şampiyonlar Liginde bu muhteşem takımı herkese izlettiricek.

15 Ağustos 2008 Cuma

Bundesliga Başlıyor


Almanya Ligi Bundesliga bu akşam saat 21.30'da Bayern Munchen-Hamburg maçıyla başlıyor.Bu sene yayın haklarını Ntv değil Kanal 24 almış.Bence çok bir fark yok geçen sezon Serie A maçlarını veren Kanal 24 gözüme başarılı gözükmüştü..Bundesliga süprizlere açık bir lig olduğu için Bayern favori gibi gözüksede herşey olabilir..Werder Bremen,Schalke 04 gibi takımların her zaman şansı var,ben bunlara genç kadrosu olan Bayer Leverkuseni eklerim bu sezon çok güzel işler yapacaklar..Bundesliga analizi yapıcaktım ama ek$i sözlükte çok güzel bir analiz var ben direk onu alsam yeter heralde.

arminia bielefeld: geçen sezonu 15. sırada bitirdiler ve son anda ligde kaldılar. en çok gol yiyen 2. ekip olarak tamamladılar sezonu. takımın en önemli oyuncuları artur wichniarek ve yeni transfer christopher katongo. takımın önemli oyuncularından sibusiso zuma takımdan ayrıldı. bu kadroyla küme düşmeleri olası bir sonuç.

bayer leverkusen: galatasaray'ın başına geçen skibbe'nin yerine bruno labbadia getirildi leverkusen'in teknik direktörlüğüne. yeni teknik direktör ile ilgili bilgim yok fakat kadrolarını büyük ölçüde korudular. ramelow ve barbarez futbolu bıraktılar. paul freier de bochum'a transfer oldu. köln'ün en iyi futbolcularından patrick helmes'i ve brezilyalı futbolunun en yetenekli gençlerinden renato augusto'yu transfer ettiler. ayrıca barcelona'dan brezilyalı defans oyuncusu henrique'yi kiraladılar. şampiyonluğa oynayacak bir kadroları yok, uefa kupası'na katılabilme mücadelesi vereceklerdir.

bayern münih: münih için konuşulacak çok şey yok aslında. ligi kazanmaları bir başarı sayılmamalı. geçen sezon katılamamışlardı zaten şampiyonlar ligi'ne, bu sene ağırlığı şampiyonlar ligi'ne vereceğini düşünüyorum yeni teknik direktörleri jurgen klinsmann'ın. kadroda fazla değişikliğe gitmediler, sadece futbolu bırakan oliver kahn'ın yerine benfica'dan hans-jörg butt alındı. ayrıca orta sahaya tecrübeli oyuncu tim borowski takviyesi yapıldı. luca toni'nin yanında lukas podolski'nin oynaması taraftarıyım. takımın yeni kaptanı da mark van bommel oldu. kısaca normal şartlarda açık ara şampiyon olmaları lazım. ama dediğim gibi şampiyonlar ligi'ne ağırlık verirlerse ligde zorlanabilirler.

bochum: geçen sezonu 12. sırada bitiren ekip sinan kaloğlu'nu transfer etti. ayrıca kadrosunda japon futbolcu shinji ono, stanislav sestak gibi iyi futbolcular var. bochum gözümde hep asansör takım olarak yer etmiştir ama son 2 senedir harcanan paraya göre ligi gayet iyi yerde bitirdiler. bu sezon da ligi son sıralarda bitireceklerdir ama küme düşeceklerini sanmıyorum.

borussia dortmund: dortmund, küçükken en çok sevdiğim yabancı takımlardan biriydi. zaman içerisinde dortmund'u takip etmeyi bıraksam da son 2 yıldır eski yarime geri dönmüş bulunmaktayım. dortmund'un durumu bana göre hiç iyi değil. en azından olması gerektiği yerde değil. dortmund için 5.'likten aşağısı başarısızlıktır ve son 5 senede ilk 5'e giremediler. geçen sezon almanya kupası'nda final oynadıkları için bu sezon uefa kupası'na gidiyorlar fakat ligi 13.'lük gibi çok kötü bir sırada bitirdiler. patrick owomoyela transfer edildi, nuri şahin takıma geri döndü fakat elle tutulur başka transfer yapılmadı. üstüne üstlük degen liverpool'a transfer oldu. takımın en önemli futbolcuları, alexander frei, mladen petric ve nelson valdez. özellikle nelson valdez'in bu sezon daha iyi oynamasını bekliyorum. ekonomik problemler halledilmeden takımın eski günlerine dönmesi zor gözüküyor. ligi ilk 6'da bitirmeleri onlar için büyük başarı olacaktır.

borussia mönchengladbach: mönchengladbach lige yeni yükselen ekiplerden. gençlerbirliği'nin eski futbolcusu filip daems burada oynuyor. ayrıca alman futbolunun en büyük yeteneklerinden olan marko marin de takımın önemli oyuncularından biri. takımın en önemli oyuncusu ise 69 kez almanya milli takımı'nın formasını giyen oliver neuville. ilk yıllarında ligde tutunmaya çalışacaklardır.

eintracht frankfurt : frankfurt'un geçen sene bayağı maçını izlemiştim. sezonu 9. sırada bitirdiler ve gayet iyi bir izlenim bıraktılar bende. transfer döneminde, schalke'den zlatan bajramovic'i, aek'dan liberopoulos'u ve rapid wien'den ümit korkmaz'ı aldılar. bu sezon da küme düşme tehlikesi yaşamayacaklardır.

energie cottbus: geçen sezonu 14. sırada bitiren cottbus, çağdaş atan'ı transfer etti. bence sezon boyu alt sıralarda yer alacaklardır. kadroları diğer alman takımlarına göre bir hayli kötü.

hamburg: hamburg'un en önemli yıldızı juventus'a transfer oldu fakat buna rağmen sezon öncesi hazırlık maçlarında çok iyi sonuçlar aldılar. ayrıca teknik direktör değişikliğine gidildi, huub stevens psv'nin başına geçti. stevens'ın yerine en son tottenham'ı çalıştıran martin jol getirildi. van der vaart'ın yerine adam almazlarsa uzun vadede bunun sıkıntısını çekeceklerdir. takımın en önemli yıldızları, paolo guerrero, david jarolim, timothee atouba ve ivica olic. bu sene olduğu gibi seneye de uefa kupası'na katılmalarını bekliyorum. daha fazlası çok büyük bir başarı olur hamburg için.

hannover 96: 2002/03 sezonunda 1. lige yükseldiğinden beri hiç düşme korkusu yaşamadılar. kalede yıllardır fenerbahçe'nin tek maçta gönderdiği enke oynuyor. finlandiyalı golcü mikael forssell'i transfer ettiler. takımın diğer önemli oyuncuları, arnold bruggink, mike hanke ve valerien ismael. önceki sezonlarda olduğu gibi orta sıralarda yer alacaklardır.

hertha berlin: yıldıray-marcelinho ikisinin en formda olduğu zamanlarda hertha berlin'i çok beğenirdim fakat o günler geride kaldı. 2 senedir ligi 10. sırada bitiriyorlar ve berlin ekibi için çok kötü dereceler bunlar. mali sıkıntı içinde olmalılar ki bu sene de doğru düzgün transfer yapmadılar. takımın en önemli oyuncuları, arne friedrich, marko pantelic ve josip simunic. ligi yine orta sıralarda bitireceklerini tahmin ediyorum.

hoffenheim: hoffenheim kulübü ile ilgili hiç bilgim yok. tarihlerinde ilk kez bundesliga'da mücadele edeceklermiş. takımın kaptanı türk asıllı futbolcu selim teber. kendilerini "en zayıf halka ilan" ederekten diğer takıma geçiyorum.

karlsruhe: geçen sene yükseldikleri bundesliga'da iyi bir sene geçirerek 11. sırada tamamlamışlar ligi. onların da önemli bir yıldızı yok. avustralyalı joshua kennedy ve alexander iashvili tanıdığım oyuncuları. küme düşerlerse şaşmamalı.

köln: yakından takip ettiğimiz bir ekibe geldi sıra. daum, alpay, mondragon, ümit özat derken köln'ü takip eder olduk. bence geçen sezon çok iyi bir performans sergilemediler ama yine de kadroları yetti bundesliga'ya çıkmak için. bremen'den wome'yi, benfica'dan portekizli milli futbolcu petit'i ve duisburg'tan golcü futbolcu ishiaku'yu transfer ettiler. seyirci faktörünü de göz önüne alırsak, ligde orta sıralarda yer bulacaklarını düşünüyorum.

schalke 04: geçen sene fenerbahçe gibi şampiyonlar ligi'nde çeyrek final oynadığı halde teknik direktörünü değiştirdiler. yeni hocaları fred rutten'i tanımıyorum. şampiyonlar ligi'ne katılma mücadelesinde atletico madrid'i 1-0'lık skorla yenerek avantaj sağladılar. az ama öz transfer yaptılar. psv'den farfan'ı, twente'den engelaar'ı aldılar. ikisi de takıma büyük katkı sağlayacaktır. özellikle rafinha'nın bu sene çok iyi oynamasını bekliyorum. sezon sonu daha iyi bir takıma transfer olacak bana göre. kısacası bayern'in en ciddi rakiplerinden schalke.

stuttgart: 2 sezon öncesinin şampiyonu stuttgart, geçtiğimiz sezon hayal kırıklığı yarattı ve ligi 6. sırada tamamladı. kaleye arsenal'den lehmann'ı aldılar. ayrıca hollandalı stoper boulahrouz'u da transfer ettiler. bu sezon lige iyi başlamaları halinde yine zirveye oynayacaklardır. en sevdiğim oyuncuları meksikalı pavel pardo. tabii yıldıray'ı da unutmamak lazım. mario gomez'in performansı da stuttgart'ın sıralamadaki yerini etkileyecektir. zira avrupa şampiyonasındaki gibi oynarsa çekeceği var armin veh'in.
werder bremen: thomas schaaf en beğendiğim teknik adamlardan. özellikle diego'nun transferiyle birlikte takıma apayrı bir futbol oynatmaya başladı. önemli oyuncularını kaybettiler transfer döneminde. tim borowski, owomoyela, pierre wome ve ivan klasnic. bunların yerini tutacak kimseyi transfer etmediler henüz. şampiyonluğu son maça kadar kovalayacaklardır.

wolfsburg: felix magath yönetiminde geçen sene ligi 5. sırada tamamlayan wolfsburg, bu sezon da çok iddialı. transfer döneminde ortalığı yıkıp geçtiler. palermo'nun milli oyuncuları, barzagli ve zaccardo'yu transfer ederek defansı sağlama aldılar. ayrıca zvjezdan misimovic'i de transfer ettiler. takımın diğer önemli oyuncularını sayacak olursam, brezilya milli takımı'nda da oynayan josue, yine brezilyalı golcü grafite, polonyalı jacek krzynowek ve portekizli milli oyuncu ricardo costa. katıldıkları uefa kupası'nda çeyrek final oynamaları sürpriz olmaz bu sene.

Bundesliga 2008/2009 İlk Hafta Fikstürü:

15 Ağustos 2008 Cuma

21.30-Bayern Munchen-Hamburg(Kanal 24 canlı)

16 Ağustos 2008 Cumartesi

16.30-Schalke 04-Hannover 96
Vfl Wolfsburg-FC Köln(Kanal 24 bant-18.30)
Bayer Leverkusen-Borussia Dortmund(Kanal 24 canlı)
Karlsruher-Bochum
Energie Cottbus-Hoffenheim
Arminia Bielefeld-Werder Bremen

17 Ağustos 2008 Pazar

18.00-Frankfurt-Herta Berlin(Kanal 24 canlı)
Borussia Monchengladbach-Stuttgart(Kanal 24 bant-20.00)